ZvukZvuk
PříslušenstvíPříslušenství
Audio videoAudio video
CmiasDomovská stránkaCmiasO nákupuCmiasPro zákazníkyCmiasNovinky

EVE SC 207 - test a recenze studiových monitorů

Seznámení
Společnost EVE audio není na našem trhu příliš známa. Jedná se o poměrně novou značku na poli studiových monitorů.  V její nabídce naleznete od malých čtyřpalcových monitorů až k velkým mid-fieldům a to včetně subwooferů. O to zvědavější jsem byl, co jejich střední třída studiových monitorů předvede v mém malém domácím studiu.

sc207_2

Eve audio je německá značka se sídlem v Berlíně, již krabice se pyšní popiskem „Made in Germany“ :) . Dle informací od výrobce se jedná technologicky nikoli o kopii, ale seriozní vývoj všech komponentů a tedy o nově navržené aktivní monitory. Konstrukce společně s technologiemi jsou navrhovány od základu panem Rolandem Stenzem, který jistou dobu působil a navrhoval u Adam audio, posléze z firmy odešel a podílel se na vývoji technologijí pro Eve Audio. Musím uznat, že jistá podobnost, především vizuální je u dvou výše zmiňovaných značek znatelná. O  dalších informacích se můžete dočíst na stránkách výrobce, které jsou pěkně a přehledně provedené a obsahují dostatek informací. Nicméně pojďme ke konkrétnímu testu.

SC 207
Zvolil jsem model SC 207, jedná se o mid-range monitory, které se hodí do menších i větších studií a jsou tak ideální volbou. Osazení 6,5 palcovým wooferem by mělo zvládnout zahrát přehledně rozsah spodního spektra a monitor by tak měl podat věrný obraz pro seriozní práci se zvukem ve studiu.

sc207_3

Balení
V krabici najdete manuály, sítový kabel a pár drobných vychytávek, jako je ochranný kovový kryt na výškový reproduktor, který funguje magneticky, takže žádné šroubování apod. Po vybalení  monitory působí velmi solidním dojmem. Těžká, pevná konstrukce. Precizně provedené, robustní, nikde nic nevrže , neodchlipuje se a celkový konstrukční dojem je na jedničku. Monitory jsou kupodivu poměrně malé a tak se hodí i k případnému transportu.

Ovládání
Jedná se o aktivní monitory s vlastním Bi-amp zesilovačem a vestavěným DSP procesorem. Na zadní straně najdete síťový vypínač, vstup Symetrický i nesymetrický speciální konektor pro nahrání firmware a malý přepínač pro odfiltrování frekvencí pro případný aktivní subwoofer a nastavení konstantní hlasitosti. Veškeré nastavení interního DSP procesoru ovládáte jedním předním knoflíkem/potenciometrem, není proto třeba otvírat v počítači nějaký přídavný software,  vše si v klidu nastavíte přímo na předním panelu monitoru, tento malý knoflík má několik funkcí s kterými je dobré se předem seznámit, než začnete zmateně mačkat knoflík a zkoumat co se to děje,  jako jsem to udělal já :) Stiskem zapnete, dlouhým stiskem vypnete, také zde funguje „stand-by“ režim pro delší nečinnost monitorů. Stejně tak si přes tento přední potenciometr nastavujete filtry, přidáváte nebo ubíráte výšky či basy, fáze a další nastavení dle potřeby vašeho ucha. Osobně jsem používal „defaultní“ nastavení, které mi přišlo nejlepší.

sc207_4

Zvuk
K porovnání zvuku, jsem měl již roky naposlouchané monitory DYNAUDIO BM5 a staré KRK K-Rok S. Hned po zapnutí a seznámení se s ovládáním, mě SC 207 velmi mile překvapily, říkám si „ kde je sakra schovaný ten subwoofer“, monitory mají basreflex vyvedený na zadní straně a je velmi precizně navržen, tak aby skutečně pomáhal k umělému snížení spodních frekvenci, nikoli pouze vyluzoval jakési nesrozumitelné dunění, jako bývá u levnějších monitorů zvykem.  A musím uznat, že takhle pěkné čitelné a pevné basy jsem u sebe ve studiu ještě neměl, monitory jdou skutečně hluboko až k 44hz. Co je ale důležité, spodní pásmo na nich perfektně rozlišíte. Na obou párech monitorů, které ve studiu mám, občas jen odhaduji, co se v subbasech asi může dít a musím vše kontrolovat na sluchátka, v případě SC 207 jsem neměl jediný důvod je nasazovat, skvělý přednes. Zbytek spektra je velmi vyrovnaný, monitory hrají nenásilně, nikde nepřidávají a podávají pěkný obraz o nahrávce.

Zvuk 207-miček je trochu „suchý a tvrdý“ podobně, jako bych charakterizoval  přednes monitorů Dynaudio BM5 nebo BM 15. Člověk se s nimi chvíli "sžívá", ale rychle se naučí a výsledné mixy, alespoň pro mě, na těchto zvukově „plochých bednách“ vznikají lépe a rychleji. Velmi dobře mají také vyřešený takzvaný „sweetspot“, tedy místo nejostřejšího poslechu. Například u BM5 musím sedět v jednom určitém místě, kde slyším výšky nejostřeji, pokud vychýlím hlavu o půl metru jinam, zvuk se změní. SC 207 tímhle netrpí, tedy rozhodně ne tak, aby vás to při poslechu omezovalo. Velmi dobrou vlastností je také to, že neunavují uši jako jiné monitory, které jsem tu měl, poslouchal jsem 207-mičky hodiny, měnil hlasitost a filtry a ten svěží poslech mě opravdu bavil. Moc se mi také líbilo, že 207-mičky nepotřebují nijak hledat pozici umístění ve studiu, kde hrají nejlépe.

Závěr
V této cenové kategorii je na našem trhu slušný výběr kvalitních, aktivních, blízko i středně poslechových monitorů. Který vybrat je vždy otázkou osobního vkusu uživatele. EVE audio SC 207 mě velmi mile překvapily a dal bych jim přednost před jinými značkami, které jsem měl tu možnost slyšet. Nemohu jim nic extra vytknout snad jen občas pozlobil knoflík zapnout/vypnout, ale to může být pouze konkrétním testovaným kusem. Jinak mohu jen chválit!

Za CMI Melodia Jan Hnátek

sc207_5

Doprava zdarma
Doprava zdarma
při nákupu nad 1.000 Kč. Dnes objednáte, dnes expedujeme
Volejte specialistům zdarma
800 173 945
po - pá    8 - 17
Volejte specialistům zdarma
Možnost vrácení zboží
Možnost vrácení
U nás máte možnost vrátit zboží bez problémů do 30 dnů
Prodloužená záruka
Prodloužená záruka
Na vybrané produkty poskytujeme prodlouženou záruční lhůtu 3 roky
Přehled novinek a akční nabídky zdarma do e-mailu
adresa
CMI Melodia a.s.
Kladská 1117/25
500 03 Hradec Králové

IČO: 25278851
email   obchod@cmias.cz

mobil  800 173 945
zelená linka zdarma
Naše www

Youtube CMI plaza               Staňte se našimi fanoušky na facebooku cmias.cz               Sledujte nás na Instagramu cmias.cz
Možnosti plateb
platby-moznosti
Zlaté Ověřeno zákazníky
HeurekaGarantovaný nákup
Mapa sortimentu
KlávesyKlávesy a keyboardyDigitální pianaStage pianaSyntetizátoryWorkstationZvukové moduly a sampleryMIDI, Master klaviaturyDigitální varhanyAkordeonyOstatní klávesové nástrojePříslušenství pro klávesyAkční nabídka klávesPianaKlavíryPianinaTransAcoustic™Digitální pianaSilent piana YamahaDisklavier YamahaKlavírní příslušenstvíKytaryAkustické kytaryKlasické kytaryElektrické kytaryUkuleleBasové kytaryElektroakustické kytaryTransAcoustic™12-strunné kytaryAkustické baskytaryLevoruké kytaryOstatní drnkací nástrojeKytarové aparaturyBaskytarové aparaturyPříslušenstvíAkční nabídka kytarBicíAkustické soupravyJednotlivé bubnySnare bubnyElektronické bicíHardwareČinelyBlányPaličkyPerkuseKoncertní bicíPochodové bicíPříslušenstvíAkční nabídka bicíDechyZobcové flétnyPříčné flétnyHarmonikyTrubkyKřídlovkyKornetyLesní rohyTrombonySignální nástrojeOstatní žesťovéSaxofonyKlarinetyFagotyHobojePanovy flétnySpeciálníNátrubky a hubičkyPříslušenstvíAkční nabídka dechySmyčceAkustické smyčcové nástrojeSilent, elektrickéPříslušenstvíAkční nabídka smyččeZvukOzvučovací sestavyPasivní reproAktivní reproStudiové monitoryMixyPowermixyZesilovačeMikrofonyBezdrátové systémyOdposlechy do ušíSluchátkaNahrávací zařízeníHudební softwareZvukové kartyAndroid a iOSKabely, konektoryPříslušenství zvukové technikyAkční nabídka zvukPříslušenstvíStoličkyLadičky a metronomyPouzdra a povlakyStojanyŘemeny a zámkyStrunySluchátkaLampičkyPedályEfektyTrsátka, kapodastry a slideNotoviny, zpěvníkyAdaptéryČističe a mazadlaDárkové předmětyAudio videoBluray, DVD přehrávačeAV receiveryMikrosystémyStolní audioDomácí kinoHifi komponentyReproduktorySluchátkaPříslušenství audio-videoAkční nabídka hifiBazarVýprodejVýprodej kytaryVýprodej klávesyVýprodej bicí