Kód |
Cena s DPH | 121 999 Kč |
Trance X E+ Pro 29 je nová generace elektrokola Trance E+. V praxi to znamená, že dostalo 29“ kola, přičemž zdvih zůstal zachován – 150 mm vpředu a 140 mm vzadu. Zásadní novinkou je nastavitelná geometrie pomocí tzv. flip-chipu.
Geometrie a novinky
Nový model Trance X E+ Pro 29 je postaven na lehoučkém hliníkovém rámu ALUXX SL s karbonovým horním vahadlem a prostřednictvím odpružení Maestro poskytuje 140 mm zdvihu. Nejmodernější generace odpružení Maestro přináší jednu zásadní novinku – díky tzv. flip-chipu si můžete snadno upravit geometrii rámu pro váš styl jízdy nebo terén, jakým nejčastěji jezdíte. Úhel hlavové trubky můžete mít strmější (66,5 stupně) nebo položenější (65,8 stupně), úhel sedlové trubky je potom 76,7 nebo 76 stupňů, což se projeví také na výšce středu šlapání (BB drop), která je buď 20 nebo 30 mm.
Motor a baterie
Středový motor Giant SyncDrive Pro od Yamahy přináší vysoký točivý moment 80 Nm a nabízí podporu až 360 %. Kromě pěti jízdních režimů, které volíte manuálně, máte k dispozici také plně automatické nastavení výše podpory (režim SmartAssist). Energii si motor bere z lithiové baterie EnergyPak Smart 625 Wh, která je plně integrovaná a najdete ji zespodu dolní rámové trubky. Pro velmi rychlé nabíjení baterie dostáváte ke kolu 6-ampérovou nabíječku SmartCharger. Rám kola je navíc připraven pro instalaci druhé baterie EnergyPak Plus, která přidá dalších 250 Wh pro ještě vyšší dojezd (tato baterie je nabízena samostatně k zakoupení jako volitelné příslušenství). Ovládací jednotka Giant RideControl Ergo umožňuje dodatečnou instalaci kompatibilního displeje, který je také nabízen jako volitelné příslušenství. Díky Bluetooth konektivitě pak můžete vaše kolo spárovat s aplikací Giant RideControl pro chytré telefony (Android a iOS) – tato aplikace nabídne další užitečné funkce, jako například přesný stav baterie, možnost upravit výši podpory ve všech jízdních režimech podle vašich preferencí, záznamy o vašich jízdách nebo fitness funkce včetně analýzy vašeho výkonu. Konektivita ANT+ umožní propojit e-bike i s některými zařízeními, které využívají tento moderní komunikační protokol (cyklopočítače, sportovní navigace a sporttestery).
Výbava elektrokola
Pokud jde o výbavu kola, model disponuje řazením Shimano Deore I-spec EV 1x12 s širokým rozsahem převodů a přehazovačkou Shimano Deore SHadow+, chybět nesmí teleskopická sedlovka Giant Contact Switch s ovládáním na řídítkách. Pro vyšší komfort i bezpečnou jízdu v terénu jsou důležité také širší ráfky a pláště – proto jsou zde zvoleny dva druhy pláště - vpředu Maxxis Assegai EXO TR, vzadu Maxxis Dissector EXOx TR, oba v šířce 29" x 2.6.
Skvělé odpružení Maestro
Odpružení Maestro je plně aktivní a vysoce citlivé, jízda v terénu tak bude příjemnější a zábavnější. Tento systém funguje na principu virtuálního (plovoucího) středu otáčení zadní stavby, což eliminuje nežádoucí pohupování při šlapání – díky tomu při jízdě neztrácíte energii a jedete plynuleji, rychleji a s menší námahou. Maestro využívá tlumičů s přímým uchycením do horního vahadla (tzv. trunnion mount) a nižším převodovým poměrem – výsledkem je ještě vyšší citlivost a lepší útlum.
Nastavitelná geometrie
Nejmodernější generace odpružení Maestro přináší jednu zásadní novinku – díky tzv. flip-chipu si můžete snadno upravit geometrii rámu pro váš styl jízdy nebo terén, jakým nejčastěji jezdíte. Úhel hlavové trubky můžete mít strmější (66,5 stupně) nebo položenější (65,8 stupně), úhel sedlové trubky je potom 76,7 nebo 76 stupňů a výška středu šlapání (BB drop) je 20 nebo 30 mm. Zatímco strmější úhel vidlice je vhodný pro výjezdy, položenější vidlice zlepší stabilitu kola ve sjezdech.
Technologie Smart Assist
Od modelové řady 2020 mají všechny motory SyncDrive 6 senzorů PedalPlus, což znamená, že oproti starším modelům jsou zde 2 senzory navíc. Důvodem je techlonogie Smart Assist, tedy režim automatického nastavení výše podpory, kterým jsou nově vybaveny všechny motory SyncDrive. V tomto režimu systém určuje sám množství podpory, kteoru Vám v danou chvíli při jízdě poskytne - využívá k tomu celý rozsah podpory, jakým motor disponuje (např. u motoru SyncDrive Pro je to 50 - 360%). Výsledkem je ještě plynulejší a přirozenější chod motoru a tím i lepší zážitek z jízdy.
Zpracovala MG.